BLOG

Jak urządzić biuro? 

biurka zespolone

Jak urządzić biuro? 

Poradnik krok po kroku 

 

Urządzanie biura od podstaw to często niemałe wyzwanie. Aby stworzyć bowiem funkcjonalne, a przy tym stylowe biuro należy pamiętać o wielu ważnych elementach. Zobacz więc jak krok po kroku wyposażyć przestrzeń biurową: recepcję, open space, salę konferencyjną i gabinet. 

Recepcja jako wizytówka firmy 

Wydawałoby się, że recepcja to mało znaczący przedsionek biura. Tymczasem to hol recepcyjny jest pierwszym miejscem odwiedzanym przez Klientów i Inwestorów. Recepcja powinna być reprezentacyjną wizytówką firmy. 

 

Najważniejszym elementem holu recepcyjnego jest lada recepcyjna. Kształt i wielkość lady należy dopasować odpowiednio do wielkości pomieszczenia i ilości osób pracujących za ladą, natomiast wygląd – do wystroju wnętrza. Lady recepcyjne dostępne są w różnych wariantach, kolorach i kształtach. Ważnym elementem lady recepcyjnej jest nadstawka, która ma wiele funkcji. Nadstawka zakrywa blat roboczy i strefę pracy osób siedzących za ladą, może być wykorzystana wewnątrz jako przestrzeń z półkami lub żaluzyjnymi szafkami na podręczne dokumenty. Blat nadstawki może służyć do położenia dokumentów dla osób podchodzących do lady. Lada recepcyjna może być wykonana z różnych materiałów:

  • Corian 
  • Laminat HPL z frezowanymi wstawkami
  • Płyta MDF lakierowana
  • Szkło na froncie lady i blacie nadstawki
  • Elementy podświetlane 

 

Ważną częścią recepcji jest poczekalnia. Może być to przytulna strefa z kanapą i stołem oraz stojakiem na gazety i butlą z wodą. Natomiast w mniejszej wystarczą dwa fotele i mały stolik kawowy lub designerskie pufy. 

Funkcjonalny open space 

Dobrze zagospodarowany i funkcjonalny open space to serce całego biznesu. Tylko w odpowiednio wyposażonej przestrzeni pracownicy mają bowiem szansę na wydajną i kreatywną pracę.    

 

Przestronne biurka oraz wygodne krzesła to komfortowe miejsce pracy dla każdego Pracownika. Najlepszym rozwiązaniem będą elektrycznie regulowane biurka:

  • Elektryczna regulacja wysokości od 70-120 mm
  • Noga w kształcie litery T
  • Pamięć 4 pozycji wysokości
  • Regulacja belki pod blatem dopasowana do rozmiaru biurka
  • Antykolizyjny system, po napotkaniu przeszkody, system regulacji się wyłączy
  • Elementy na organizację kabli pod blatem biurka ? przepust pionowy oraz poziomy 

 Ergonomiczne fotele obrotowe, które można indywidualnie dopasować do swojego  wzrostu i przyzwyczajeń:

  • Regulacja wysokości siedziska i oparcia
  • Mechanizm synchro pozwalający na odchył siedziska względem oparcia
  • Wysuw siedziska  
  • Regulowane podłokietniki 

 

 Do wyposażenia open space o dużej przestrzeni lub takiego o niestandardowych wymiarach,  posłużą modułowe meble biurowe lub meble na wymiar. 

 

Jeśli przestrzeń open space w biurze jest sporych rozmiarów, można podzielić go na mniejsze strefy. W tym celu niezawodne będą ścianki działowe. Nie tylko pomagają one odgrodzić od siebie poszczególne obszary ale nadają wnętrzu przytulności. 

 

Nowoczesna sala konferencyjna 

W Firmie znajduje się mniejsza lub większa sala konferencyjna. Tu odbywają się spotkania z pracownikami, Klientami czy posiedzenia Zarządu.

Praktyczny wystrój Sali konferencyjnej i wygodne krzesła sprzyjają koncentracji na spotkaniu a przytulna atmosfera pozwala na identyfikację z Firmą 

 

W sali spotkań przoduje stół konferencyjny – najkorzystniej duży i wygodny do dłuższego siedzenia. Wokół stołu – wygodne krzesła. Krzesła mogą być na stelażu krzyżakowym czyli obrotowe lub na nóżkach czy na płozach. Pomieszczenie Sali konferencyjnej można również wygłuszyć stosując specjalne panele akustyczne. Nie może tam zabraknąć także takich elementów jak ekran i rzutnik lub przynajmniej tablica magnetyczna. 

Kwiaty w donicach ocieplają wyposażenie sprawiając przy tym miły klimat.

Pełen stylu gabinet 

I na koniec ?mózg? całego systemu biurowego czyli gabinet szefa. Warto go urządzić tak, aby wpisywał się w gust Właściciela ale jednocześnie pasował do wystroju reszty pomieszczeń w firmie. Dobrane do wnętrza meble gabinetowe nie powinny być więc przypadkowe. 

 

Na początku zastanówmy się nad stylem całej aranżacji. Następnie wybierzmy odpowiednie biurko gabinetowe i wygodny fotel obrotowy. W gabinecie warto też zaaranżować nieduży kącik z kompletem wypoczynkowym. Posłuży on za idealne miejsce na kawę z Klientami, a także sferę do odpoczynku między ważnymi spotkaniami.

Meble gabinetowe możemy wykonać z:

  • Okleiny naturalnej
  • Płyty meblowej
  • Z elementami lakierowanymi

Pozostałe elementy w biurze 

Po wyborze wszystkich podstawowych elementów wyposażenia biura, takich jak biurka, krzesła, fotele i stoły, zastanówmy się, co jeszcze powinno znaleźć się w każdej nowoczesnej strefie biurowej? Co ułatwi pracę pracownikom? Co zwiększy funkcjonalność biura? Co pomoże w organizacji przestrzeni?

 

W pierwszej kolejności warto zadbać o wszelkiego rodzaju szafy oraz regały na książki i dokumenty. Kolejną ważną rzeczą jest również oświetlenie biura: lampy wiszące, lampki na biurka czy lampy stojące. Nie bez znaczenia pozostają również inne drobne, ale odgrywające znaczącą rolę w funkcjonalności biura detale, takie jak kosze na śmieci, rozmaite organizery czy wieszaki na ubrania.

 

Na sam koniec możesz zaś skupić się na designerskich dodatkach i dekoracjach, które nadadzą przestrzeni biura stylu i charakteru. Według najnowszych trendów w biurze nie powinno zabraknąć między innymi roślin doniczkowych, dzieł sztuki i zegarów ściennych.