Lockery biurowe – czym są i jak wybrać najlepsze?
Lockery, czyli szafki skrytkowe zyskują na coraz większej popularności. Świetnie sprawdzają się do przechowywania prywatnych rzeczy pracowników lub klientów. Zobacz, jak wyglądają, jak działają i w jakich przestrzeniach są najbardziej przydatne. Dobierz odpowiednie szafki biurowe do swojego miejsca pracy!
Czym są lockery i w jakich przestrzeniach się sprawdzają?
Lockery to nowoczesne szafki biurowe, zbudowane z kilku mniejszych segmentów, w którym z łatwością przechowywać można rozmaite przedmioty. Przypominają one szafki dobrze znane nam z basenów i siłowni czy amerykańskich liceów. Każda z pojedynczych szafek jest osobno zamykana, co gwarantuje bezpieczeństwo i prywatność. Świetnie sprawdzą się więc w każdym zakładzie pracy, fabryce, salonie kosmetycznym, przestrzeni coworkingowej czy biurze, a także w każdym innym miejscu pracy, gdzie przebywa wielu pracowników lub klientów.
Wyróżnić można dwa rodzaje lockerów:
1. Lockery przypisane do konkretnej osoby, gdzie każdy pracownik lub klient będzie dysponował kluczem lub czipem do otwarcia jednej konkretnej szafki. To doskonały wybór np. w halach produkcyjnych, zakładach i warsztatach, w których każdy pracownik może zostać właścicielem prywatnej przestrzeni do przechowywania. W tego typu szafce pracownik może zostawić chociażby swoje ubranie robocze i przybory do pracy bez konieczności codziennego zabierania ich do domu.
2. Lockery publiczne, czyli takie, do których dostęp może mieć każdy, kto dostanie kluczyk lub czip do danej szafki, przy czym zwolni je po konkretnym czasie użytkowania. Tego typu szafki spotykane są na przykład w aquaparkach, siłowniach czy salonach SPA.
Różne budowy lockerów
Poszczególne lockery różnią się od siebie budową, a dokładnie ilością szafek w poziomie i pionie. W sprzedaży znaleźć można zarówno moduły prostokątne, jak i kwadratowe, a każdy mebel może składać się z jednego, dwóch lub trzech modułów. W ten sposób można z łatwością dopasować go do danego wnętrza, wybierając potrzebną ilość szafek.
Najczęstszym wyborem jest moduł o szerokości 40-45 centymetrów przeznaczony dla trzech lub czterech osób. Tym samym w bardzo łatwy sposób, łącząc ze sobą kilka modułów, można skompletować mebel z szafkami dla trzech, sześciu lub dziewięciu osób bądź też czterech, ośmiu lub dwunastu ? w zależności od wybranej opcji. W pomieszczeniu można też ustawić, oczywiście, kilka mebli, otrzymując dowolną ilość szafek.
Sposoby zamykania lockerów
Rozróżnia się również kilka różnych sposób zamykania szafek. Najpopularniejsze z nich to:
a. Szafki zamykane na tradycyjny kluczyk
b. Szafki zamykane na czip magnetyczny
c. szafki zamykane na specjalny kod (wyposażone w wyświetlacz numeryczny z uchwytem)
d. szafki otwierane za pomocą aplikacji w telefonie
Lockery zamykane na klucz lub czip będą świetnym wyborem w każdym miejscu pracy lub rekreacji, a zwłaszcza w szafkach publicznych (np. w szatni na basenie). Natomiast te na kod lub otwierane za pomocą aplikacji sprawdzą się doskonale w miejscach pracy, gdzie każda szafka przynależy do konkretnego pracownika.
Wygląd szafek skrytkowych
Nie można zapomnieć, że lockery to meble nie tylko stanowiące ważny element wyposażenia, ale i wystroju wnętrza. Ich wygląd warto więc dopasować do całej aranżacji. Wykończenie boków i góry szafy można wybrać samodzielnie, decydując się na jeden z dostępnych kolorów, dzięki czemu cały moduł lepiej wpasuje się w stylizację pomieszczenia.
Wybrać można nie tylko kolor szafy, ale i jej rodzaj podstawy. W ofercie znaleźć można między innymi:
– lockery na nóżkach typu ?jabłuszka?,
– na cokołach ?kuchennych?
– oraz na metalowych nogach.
Plecy szafy dostępne z płyty HDF 3mm lub z płyty meblowej o grubości 18.
Wyposażenie lockerów w środku
Na koniec warto pomyśleć o wyposażeniu lockerów w środku ? tak, aby najlepiej odpowiadały one na potrzeby pracowników lub klientów. W każdej szafce może znaleźć się na przykład półka, wieszak czy mata antypoślizgowa. Te proste elementy znacznie ułatwią przechowywanie w lockerach rozmaitych przedmiotów i zwiększą ich komfort użytkowania, co z pewnością zostanie docenione przez ich użytkowników.
Wybierając więc szafki do siedziby swojej firmy w pierwszej kolejności zastanów się jakie mniej więcej rzeczy będą w nich przechowywane (ubrania, narzędzia, a może dokumenty?). W ten sposób łatwiej będzie Ci wybrać ich wielkość i wyposażenie.